שינויים בתוצאות החיפוש

שינויים בתוצאות החיפוש

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

שינויים בתוצאות החיפוש

7 במקום 10:
גוגל עבר לפורמט חדש של תוצאות חיפוש: בכל פעם ששאילתא מובילה לתוצאה עם Sitelinks, אחריה יבואו 6 תוצאות בלבד. 7 התוצאות מוצגות בדרך-כלל בחיפוש מותגים ושמות של אנשים מוכרים, המהווים כ-20% מהחיפושים ומהתוצאות.

דני סאליבן (Search Engine Land) מדווח על 7 תוצאות, ואף פחות, גם בחיפושים גנריים ולא רק מותגיים (בחיבור לגוגל).

ריבוי-תוצאות מדומיין יחיד:
מאז 2010 מתרחשים מצבים בהם דומיין יחיד תופס כמה וכמה תוצאות חיפוש, עבור שאילתא מסוימת. בגוגל טוענים שהם מציגים כמה תוצאות מאותו אתר, כאשר ברור להם שהגולש מעוניין בכך (כנראה מניתוח השאילתא עצמה). כנראה שזו גם הסיבה לקיצוץ התוצאות מ-10 ל-7.

שדרוג החיפוש הסמנטי:
גוגל ממשיכה לשפר את יכולות ההבנה של האלגוריתם: לא רק שהוא ייתן תוצאות לפי השאילתא שהקלדתם, אלא ינסה לנחש מה הייתה כוונתכם ה"נסתרת" (זו שאינה מצוינת בפועל בשאילתא). לפעמים זה מוביל לתוצאות קצת פחות רלוונטיות: אם הגולשים בדרך-כלל מחפשים ביטוי מסוים יחד עם ביטוי פחות רלוונטי, גוגל יכול להציג גם את התוצאה הפחות רלוונטית.

לאן הולכים הקליקים שלנו?

בדיקה של נילסן, שסקרה 1.4 מיליארד חיפושים בבריטניה (יוני 2011),

מראה שתוצאות אורגניות מקבלות הכי הרבה קליקים (94%).

יתרת הקליקים (6%) הולכת לממומן, לפי החלוקה הבאה:
• 53% נשים, 47% גברים.
• 35% גילאי 34 ומטה, 65% גילאי 35 ומעלה.

באופן כללי, 3 התוצאות האורגניות הראשונות מקבלות 68% מהקליקים:
• תוצאה ראשונה: 48%
• תוצאה שנייה: 12%
• תוצאה שלישית: 8%
• היתר: 32%

כאשר מדובר בחיפוש מותגי, 3 התוצאות הראשונות מקבלות 90% מהקליקים:
• תוצאה ראשונה: 80%
• תוצאה שנייה: 6%
• תוצאה שלישית: 4%
• היתר: 10%

זה מתקשר ישירות ל-7 התוצאות החדשות בגוגל: הגולשים ממילא מקליקים בעיקר
על 3 התוצאות הראשונות בחיפושי מותג, ואין צורך להציג להם 10 תוצאות.

כאשר מדובר בשאילתות לא-מותגיות, 3 התוצאות הראשונות מקבלות 61% מהקליקים:
• תוצאה ראשונה: 35%
• תוצאה שנייה: 15%
• תוצאה שלישית: 11%
• היתר: 39%

למעט שאילתות מותגיות, הנתונים מבשרים טובות גם למי שלא נמצא ב-3 המקומות הראשונים:
כשליש מהטראפיק האורגני בביטויים רגילים (32% - 39%), מגיע לתוצאות 4 עד 10.

אגב: גוגל מדורג כמנוע המוצלח ביותר מבחינת איכות התוצאות (91%), ואחריו נמצא בינג (76%).

רק בישראל: הטמעת יוטיוב עלולה להפר זכויות יוצרים

הטמעת סרטי יוטיוב באתרים מסחריים בישראל, עלולה להיחשב הפרת זכויות יוצרים. אם הטמעתם סרטון שמפר זכויות יוצרים מלכתחילה, אתם עלולים לשאת בתוצאות מכיוון ששימשתם במה להפצת התוכן הבעייתי ("העמדה לרשות הציבור"). כל זה בניגוד לארה"ב, שם כבר הוחלט בבית משפט שהטמעת יוטיוב אינה מהווה הפרת חוקי הקניין הרוחני.


ואיך תדעו מראש אם סרטון כלשהו בעייתי מבחינת זכויות יוצרים?
שאלה טובה.

עדכון פנדה 3.9.1

יום רביעי גוגל הודיעה על עדכון פנדה נוסף, שצפוי להשפיע על פחות מ-1% מהתוצאות.

שינויים דרסטיים ב-Ad Planner

גוגל Ad Planner מאפשר למפרסמים לתכנן ולמקד מודעות, בהתאם למגוון רחב של חתכים ואתרים. מה-5 לספטמבר האפשרויות יצומצמו, וניתן יהיה לבדוק ביצועי-מודעות רק באתרים השייכים לרשת המדיה של גוגל. בהתאם לכך גם שמו של הכלי השתנה, ומעתה יהיה Google Display Network Ad Planner.


יצומצם גם המידע הדמוגרפי אודות גולשים: אילו ביטויים הם חיפשו ובאיזה סרטוני וידיאו הם צפו, וכן נתונים כגון השכלה והכנסה ממוצעת לבית-אב. הגרסה החדשה הזו בהחלטת מצמצמת האת האפשרויות עבור מפרסמים, שעד עתה היו רגילים לקבל טווח אופציות רחב הרבה יותר.

500 הקישורים הראשונים הכי חשובים

לראנד פישקין יש תיאוריה חדשה, שעל פניו נשמעת הגיונית: ודאו שלפחות 500 הקישורים הראשונים לאתר, יגיעו ממקורות לא מפוקפקים; אחרת אתם דנים את האתר לענישה, כעת או בעתיד.


איך תדעו מה נחשב לקישור איכותי? בעקרון – כל תוכן ששותף והופץ בצורה טבעית על-ידי גולשים. כל חריגה מהסכימה הזו, לפי ראנד, מעלה את הסיכוי שהשגתם קישור ירוד (מיצירת תוכן למטרת קידום, ועד רכישת קישורים בכסף והפצת קישורים אוטומטית).

אומנם זה נכון ברובו, מכיוון שתמיד עדיף שהקישורים שלכם יהיו טבעיים; אבל מה קורה אם זה לא מתרחש מעצמו? ודאי שלא נוכל לשבת בחיבוק ידיים, ולהמתין שאנשים ישתפו את התוכן שלנו.

קצת מיתוג אישי לא יזיק

כל יום יש כמיליארד חיפושי שמות בגוגל. זה אומר שמישהו חיפש אתכם מתישהו ומסיבה כלשהי (מעסיק פוטנציאלי, לקוח או אפילו הדייט שלכם). רוב האנשים לא עוברים לדף התוצאות השני בגוגל, אז אם אתם רוצים לעשות רושם טוב, כדאי להשקיע בדף התוצאות הראשון.


רק למחצית מהאנשים יש תוצאת-חיפוש ראשונה בבעלותם (אתר, בלוג ועוד). לרבע מהם אין כלל תוצאות בעלות הקשר חיובי בדף הראשון בגוגל. ל-15% יש לפחות תוצאה שלילית אחת בדף הראשון בגוגל, דבר הפוגע במוניטין שלהם.

רוצים להיראות טוב יותר בגוגל?
בחרו את הפרופילים שלכם בתבונה:

לינקדאין הוא המלך - הוא מדורג גבוה יותר מכל פרופיל חברתי אחר.
רוצים בלוג? - השתמשו בוורדפרס. הוא מקבלים דירוגים גבוהים יותר מכל בלוג אחר,
כולל טאמבלר ובלוגר.
Vimeo עדיף על יוטיוב - אומנם יוטיוב הכי פופולרי, אבל וימאו מדורג גבוה יותר.
הגודל קובע - אומנם about.me הוא אחד מהאתרים הטובים ביותר לבניית פרופיל אישי,
אבל אתרים אחרים בתחום מדורגים גבוה ממנו (zerply, brandyourself).
תמונות שלכם - לכו על פליקר, מכיוון שהתמונות בו מדורגות כמעט תמיד בשני דפי התוצאות
הראשונים בגוגל.


מאת:עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email