שני עדכוני-אלגוריתם חדשים בגוגל

שני עדכוני-אלגוריתם חדשים בגוגל

שני עדכוני-אלגוריתם חדשים בגוגל

עדכון הראשון מיועד לטפל בשאילתות-ספאם, בנושאים בעייתיים (פורנו, הלוואות לא חוקיות ועוד). הוא ישפיע על 0.3% עד 0.5% מהחיפושים באנגלית, וייפרש בהדרגתיות בחודש-חודשיים הקרובים.

העדכון השני יותר משמעותי, והוא מטפל באתרים שלא מותאמים לסלולר.
העדכון פועלבשתי דרכים עיקריות:
  • הפניה מעמוד רגיל לעמוד-סלולר לא-רלוונטי – גם כאשר ההפניה עצמה לא תקינה, ומעבירה את הגולש לעמוד הלא נכון בגרסת הסלולר; וגם כאשר מדובר באתר-סלולר בעל מספר קבוע ולא משתנה של עמודים, ואז אין ברירה אלא להפנות לעמוד לא-רלוונטי (בניגוד לגרסאות-סלולר שמייצרות עמודים-מותאמים באופן אוטומטי, כמו בוורדפרס). אם אתר-הסלולר לא מכיל את התוכן כפי שהוא מופיע באתר הרגיל, רצוי להפנות את הגולש לאתר הרגיל, ולא לעמוד-סלולר לא-רלוונטי.
  • עמודי שגיאה בסלולר – כאשר הגרסה הרגילה מובילה לעמוד תקין, אבל גרסת הסלולר מובילה לעמוד שגיאה ולא מציגה את העמוד.

אתרים שלא יעמדו בסטנדרטים הללו (ובאחרים נוספים), עלולים לקבל דירוגים נמוכים יותר. מעבר לכך: בדיוק כפי שמהירות טעינת-אתר הפכה לגורם משמעותי בדירוגים כבר משנת 2010, יש לצפות לאותה התנהלות בדיוק עם אתרי-סלולר.

חדש בגוגל: כלי להסרת-תוכן מתוצאות החיפוש

מעוניינים להסיר תוכן מהאינדקס של גוגל? ראשית יש לפנות לבעל האתר בו נמצא התוכן הבעייתי, ולבקש את הסרתו. אם כשלו הניסיונות הללו, מהיום ניתן לשלוח בקשה ישירה לגוגל.

בדומה לכלי הדחת הקישורים (Link Disavow), גם פה כדאי להפעיל שיקול-דעת טרם השימוש. יש להניח שאנשי גוגל יבדקו כל בקשה לפרטי-פרטים, כדי להימנע ממצבים בהם מתחרים ינסו לפגוע באתרים של אחרים.

שדרוג פאנל הניהול של גוגל+ לעסקים

פני מספר ימים שודרג פאנל הניהול של עמודים עסקיים בגוגל+, הן בעיצוב והן בתכנים. עדכון פרטים בגוגל פלוס יבוצע גם בגוגל מפות /
מקומות, ויאפשר שליטה טובה יותר עבור

מנהלי העמוד.

העדכון המשמעותי יותר, נוגע למידע סטטיסטי
אודות הפעילות בעמוד העסק (טאב Insights):

כמה צפיות ופעולות היו בסך הכול

  • כמה צפיות ופעולות היו פר-תוכן מסוים בעמוד
  • מהיכן הגיעו הגולשים: שאילתות ומקורות כלליים
  • ועוד

לא ברור האם משמעות השדרוג הזה, הוא איחוד סופי בין גוגל פלוס לגוגל מפות. לשני השירותים עדיין יש ממשקי-ניהול נפרדים, וגם עמודי העסק המוצגים בהם שונים (גם בכתובת ה-URL וגם במידע).

אימות-מחבר בגוגל: עכשיו גם בקבצים

תגית rel=author מאפשרת לתייג עמודי HTML, ולהוסיף לתוצאות החיפוש תמונת-מחבר. כעת גוגל מאפשרת לתייג גם מסמכים שאינם רק HTML, ובהם קובצי אופיס וגוגל-דוקס לסוגיהם, וכן תמונות מסוגים מסוימים.

כיצד להטמיע את הקוד? הסברים באתר Search Engine Land.

איך תימנעו מעונש בגלל פרסום-יתר?

פשוט מאוד: אם היחס בין הפרסומות לתוכן באתרכם, זהה ליחס בין הפרסומות לתוכן האורגני בתוצאות בגוגל (או קטן ממנו) – אין סיבה שאתרכם ייפגע מאלגוריתם Page Layout / Top Heavy. כך הוצהר במפורש בכנס SMX, שהתקיים בארה"ב בשבוע שעבר.

מהמתרחש במחלקת שיווק דיגיטל ללקוחות

  • מחלקת תוכן ו-SEO עוברת תהליך של מיתוג מחדש, וכעת שמה מחלקת שיווק דיגיטל ללקוחות. המהלך נובע מההבנה הברורה שכיום צריך לספק חבילת שיווק כוללת באינטרנט, ולא להסתפק רק בקידום אתרים. מעבר לכך, שמה החדש של המחלקה – המתרכז בלקוחות – מפריד אותה מפעילויות SEO אחרות, שנעשות בקבוצת זאפ.
  • קרן מאור-שלי, אשת SEO ותיקה במחלקה, הביאה לקוח שלה לדף הראשון בגוגל בביטויים חיוניים לעסק (סורגים, התקנת סורגים). בעקבות זאת, אתר הלקוח נהנה מעלייה של עשרות אחוזים בטראפיק
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email