תוצאות בשטח - מחלקת שיווק דיגיטלי

תוצאות בשטח - מחלקת שיווק דיגיטלי

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

תוצאות בשטח - מחלקת שיווק דיגיטלי

בזכות עבודתה המסורה של אשת ה-SEO שרון טהר, בית העסק "חיה שמלות ערב" נכנס לאחרונה לדף הראשון בגוגל בביטוי "שמלות ערב". מכיוון שמדובר בביטוי הראשי באתר, ומכיוון שזהו ביטוי עם נפח-חיפוש גבוה במיוחד – התועלת לבית העסק גדולה שבעתיים.

שני שדרוגים משמעותיים בגוגל פלוס

תמונת-מחבר אוטומטית
כל מי שרוצה להוסיף תמונת-מחבר לתוצאות החיפוש, צריך כיום לחבר ידנית בין חשבון גוגל פלוס לאתר הרצוי. כעת גוגל מאפשרת לעשות זאת אוטומטית, ללא הצבה של תגית rel=author ושל קישור חוזר מגוגל פלוס.

כל מי שייכנס לניהול האתר שלו דרך Google Sign-In, יקבל תיוג-מחבר אוטומטי של כל התוכן באתר. השירות רץ כרגע בגרסת בטא בלבד, עבור מספר מצומצם של פלטפורמות (כמו וורדפרס ו- Typepad).

שיתוף פוסטים באתרים חיצוניים
כדי להגדיל את החשיפה, מעתה ניתן להטמיע גם באתרים חיצוניים את התוכן שיצרנו בגוגל פלוס. כל פוסט, תמונה, סטטוס ותוכן אחר ניתן לשילוב בכל עמוד אינטרנט, ובכך לקבל עוד חשיפה ואינטראקציה עם גולשים.

גם קישורי No Follow עלולים להזיק

לכל מקדם אתרים ברור שקישורי NF לא מעבירים Page Rank, ולפיכך לא יכולים לפגוע בדירוגי האתר. אבל אם בכל זאת יצירת קישורי NF מתבצעת בצורה ספאמית ומוגזמת, גוגל תנקוט פעולה ידנית שכן עלולה לגרור ענישה.

כעת נשאלת השאלה מדוע גוגל פועלת נגד קישורים שהיא ממילא "לא סופרת"? אולי מכיוון שבסופו של יום, גם קישורי NF תורמים את חלקם לגרף הקישורים ברשת, ומי שמשתמש בהם בצורה מוגזמת יכול (בלי להתנבא) להטות את הדירוגים לטובתו.

טעות קטנה חושפת טפח מבדיקות הקישורים הידניות בגוגל

כאשר מתקבלת הודעה אודות קישורים לא-טבעיים, מדובר בעונש ידני שמבוצע על-ידי אחד מאנשי גוגל. אבל מה קורה כאשר הודעה שכזו מתייחסת לשני אתרים סמכותיים ואמינים מאוד בתחומם?

שרשור בפורום ThreadWatch עוסק בקישורים לא-טבעיים המגיעים מאתרים כגון yellowpages.com ו- dmoz (אינדקס מוכר בחו"ל). לכאורה הדבר נשמע שגוי, ואכן אחד מבכירי גוגל הודה שאחת מההודעות היא טעות שלהם; אבל אם בודק אנושי טעה לחשוב שקישור מאתר דפי זהב הוא בעייתי– אולי הבדיקה אינה כה אנושית כפי שנדמה לנו?

בהחלט ייתכן מאוד שקישור מאתר סמכותי או אליו יתגלה כלא-טבעי (וכבר ראינו את המקרה של אתר ה-BBC במרץ 2013); אבל אם אחד ממנהלי גוגל מודה בטעות – אולי כל תהליך הקישורים הלא-טבעיים לא כל-כך ידני כפי שנדמה, ומעורבים בו גם רכיבים אוטומטיים.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email