תוצאות חיפוש חדשות בגוגל

תוצאות חיפוש חדשות בגוגל

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

תוצאות חיפוש חדשות בגוגל

מנוע החיפוש החזק בעולם מנסה לחשוב כמו בן אדם, ולתת לנו תשובות בהתאם. בכל פעם שאנו מקלידים את המילה "יגואר", למשל, גוגל צריכה לדעת האם התכוונו למכונית או לבעל החיים. זו המשמעות של הבנה סמנטית, וזו המטרה של גוגל: יותר תשובות ומידע בתוך גוגל; פחות תוצאות חיפוש שמובילות לאתרים חיצוניים.

לשם כך שולב אלמנט חדש בתוצאות החיפוש בגוגל – Knowledge Graph. עד עכשיו היה מדובר בניסוי בלבד; החל מאתמול זה הפך להיות רשמי. מסד הנתונים של גוגל השתפר והשתדרג עם השנים, אחרי שרכשה כמה מחברות המידע הגדולות בתחומן (Metaweb, Freebase). יחד עם ויקיפדיה, גוגל פלוס ושאר מסדי-נתונים באינטרנט, "גרף הידע" מכיל 3.5 מיליארד עובדות אודות 500 מיליון ישויות: סרטים, שחקנים וסלבס; יצירות אומנות, ערים ומדינות, נתונים גיאוגרפיים, להקות ואלבומים, כוכבי-לכת, קבוצות ספורט ועוד.
כרגע מדובר בעיקר במתן מידע סטטי (ורק בגוגל באנגלית); בעתיד תהיה גם אפשרות לפעול בהתאם למידע. למשל: אם מישהו חיפש מידע על להקה מסוימת, ניתן יהיה גם לרכוש כרטיסים להופעות שלה.

10% מהטראפיק באינטרנט - ממכשירים ניידים

לפי נתונים חדשים באתר StatCounter, אחוזי השליטה של המכשירים הניידים עולים והולכים. כעת (מאי 2012) מדוברבכ-10% מתעבורת האינטרנט בעולם כולו, והנתון הזה רק צפוי לעלות עם הזמן.

בסביבות 2014, צופים ששני הפורמטים – גלישה ממחשב שולחני וממכשיר נייד – יהיו שווים, ולאחר מכן הגלישה הניידת תעקוף את זו השולחנית.

גוגל פלוס היא לא רשת חברתית

סקר חדש מחזק את הידוע אודות הרשת החברתית של גוגל: אומנם יש לגוגל פלוס מעל 170 מיליון משתמשים רשומים (והמספר רק ממשיך לגדול), אבל הם לא ממש עושים שם משהו. אחת הבדיחות האחרונות בנושא הזה הייתה "פייסבוק הגיעה ל-900 מיליון משתמשים; בגוגל פלוס נוספו 3 עדכוני סטטוס."


גוגל כנראה לא ממש מודאגת מחוסר האינטראקציה בגוגל פלוס. מדוע? בשביל לענות על כך, צריך להפסיק להתייחס לגוגל פלוס כאל רשת חברתית. בהמשך לידיעה אודות "גרף הידע", אחת התיאוריות גורסת שגוגל פשוט צריכה עוד מידע על אנשים, ולכן יצרה מסד נתונים ענק בדמות גוגל פלוס. עם יותר מ-170 מיליון איש רשומים, וכנראה שבעתיד יהיו עוד, הדבר בהחלט תורם ליכולות הסמנטיות של גוגל.

הכירו את ונסה שניידר, "מאט קאטס" של ה-SEO הלוקאלי

תחומי החיפוש וה-SEO הלוקאליים צוברים תאוצה, ומהווים נדבך חשוב בפעילותם של עסקים קטנים ובינוניים. מנהלת קהילת "גוגל מקומות", ונסה שניידר, החלה להעלות פוסטים שבועיים בווידיאו, אודות חידושי מפות וקידום לוקאלי. רעיון טוב בהחלט, לכל המעוניינים להישאר מעודכנים.

קישורים נכנסים לא עברו מן העולם

עדכוני הפנדה / פינגווין / פייג' רנק אולי הפחיתו את כוחם של קישורים, אבל לא חיסלו אותם לגמרי. אל תמהרו לוותר על קישורים נכנסים, בתנאי שאתם עושים זאת נכון - מתוך חשיבה שיווקית ולא רק "קידומית".


סקר חדש מצא מתאם גבוה בין קישורים נכנסים לדירוגים בגוגל. למרות שאין פה חידושים והכול די ידוע, הסקר מחזק את הקשר בין קישורים לדירוגים, תוך כדי הפעלת שיקול דעת שיווקי:

- קישורים יכולים להביא גם טראפיק, לא רק דירוגים בגוגל, ולכן כדאי לקשר
מאתרים דינמיים עם הרבה גולשים.
- כדאי לשלב את שם המותג בטקסט העוגן מדי פעם; זה יסייע גם למיתוג.
- אם מוציאים כמה וכמה קישורים מאותו דומיין, הערך הקידומי שלהם אולי יירד,
אבל הם עדיין יכולים להיות מקור טוב לטראפיק ישיר.

מאת: עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email