תמונה שווה אלף מילים גם במודעות-החיפוש

תמונה שווה אלף מילים גם במודעות-החיפוש

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

תמונה שווה אלף מילים גם במודעות-החיפוש

ביום רביעי האחרון (5.6.13) הכריזה גוגל על תוספת חדשה למודעות בחיפוש: תמונות. לכל מודעה ניתן לצרף תמונות מתאימות, שיעברו ביקורת לפני שיאושרו לעלייה לאוויר. זהו בהחלט שדרוג חשוב לקישורים הממומנים בתוצאות החיפוש, שעד היום יכלו להכיל רק טקסט(בניגוד לפרסום התצוגה ברשת המדיה).

כרגע השירות זמין בשפה האנגלית וכנראה רק בגוגל קום, אבלניתן לבקש להצטרף בטופס הזה, ולקוות שהשינוי יגיע גם לגוגל ישראל בקרוב.

כלי חדש ליצירת אפליקציות, אתרים ופרסומות

כדי שיתאפשר למעצבים ולמפרסמים לנצל את הפוטנציאל הטמון בפלטפורמות מרובות-מכשירים, גוגל הודיעה על השקת Google Web Designer. מדובר בפלטפורמת HTML5 שתוקם תוך מספר חודשים, ותאפשר לתכנן, לעצב ולהקים אפליקציות, אתרים וקמפיינים.


הכלי החדש אינו מיועד להיות שירות בניית אתרים במלוא מובן המילה, אלא לשמש על תקן של מחליף טוב ואיכותי יותר ל-Google Sites, שקצת קפא על שמריו בשנים האחרונות. בנוסף ישולבו בפלטפורמה החדשה מערכות הפרסום של גוגל, דאבל קליק ו-AdMob, שיאפשרו מקסום רווחים לשני הצדדים (המשתמשים מצד אחד וגוגל מצד שני).

ההבדל בין עדכון אלגוריתם לעדכון נתונים ועוד

מאט קאטס מסביר את ההבדל בין עדכון אלגוריתם (Algo Update) לעדכון נתונים (Data Refresh). עדכון אלגוריתם הוא שינוי מהותי בדרך בה האלגוריתם עובד ומדרג אתרים, והוא מתבצע במועדים מוגדרים (יחסית), כמו פינגווין או פנדה. עדכוני נתונים, לעומת זאת, מתבצעים באופן קבוע ואינם משנים את דרך פעולתו של האלגוריתם, אלא רק את המידע שמתקבל בו. מרבית השינויים בגוגל הם עדכוני נתונים ולא עדכוני אלגוריתם.

בסרטון נוסף מסביר קאטס שאם מישהו, שצבר סמכות עם Google Authorship, יכתוב בפורום או באתר נידח בלי הרבה PRR, הפוסט שלו יקבל חשיבות למרות מיקומו ה"בעייתי". ברגע שמשתמשים ב- rel=author, ובהנחה שאותו כותב אכן צבר אמינות וסמכות בגוגל, הסמכות והאמינות יכולות לזלוג גם לאתרים פחות אמינים.

דבריו של קאטס מחזקים את הידוע מזה זמן-רב: ישויות (Entities) הפכו לכלי-חשוב המסייע לגוגל להבין מה נחשב ספאם ומה נחשב לתוכן איכותי. אומנם קאטס לא טוען שמעתה והלאה אסור להתנהל באנונימיות באינטרנט, אבל מי שמתייג את התוכן שלו ב- Author Rank, יקבל הרבה יותר הכרה בתוצאות החיפוש, לעומת מי שעושה זאת בצורה אנונימית.

איסוף מידע: ארבל עריף

פרסום מובייל ביוטיוב: 350 מיליון דולר בחצי שנה

לפי נתונים שפורסמו על-ידי בלומברג,הכנסות אתר יוטיוב מפרסום נייד שולשו תוך חצי שנה, והגיעו לכדי 350 מיליון דולר. לפי הערכות של מספר חברות מחקר, הנתון הזה מהווה 10% מסך הכנסותיה של גוגל. לפי נתונים נוספים, לפחות 70 מיליון אמריקאים השתמשו באפליקציית יוטיוב בחודש מרץ 2013; עלייה של 42% לעומת אשתקד.

אחת הסיבות להצלחה הגורפת בפרסום מובייל ביוטיוב, היא שאין צורך ליצור פרסומות ודפי נחיתה במיוחד לגרסת הנייד. אותן פרסומות Pre-rolll שרואים במחשבים רגילים, מוצגות גם לגולשים ממכשירים ניידים.

מדוע ממשלת ארה"ב עוקבת אחרינו? בגלל גוגל

בעקבות חשיפת העיתון הבריטי "גרדיאן", התוודענו לעובדה המצערת (אך הברורה מאליה) שהסוכנות לביטחון לאומי בארצות-הברית נכנסת בקביעות למאגרי המידע של כל ענקיות האינטרנט, כדי לעקוב אחר גולשים. התוכנה בה משתמשים לצורך כך נקראת PRISM, והיא מיועדת לחלץ מידע מדויק ועדכני על כל מי שנתון במעקב.

ומדוע ארגון ה-NSA צריך בכלל תוכנה מתקדמת שכזו? הכול בגלל גוגל, כך לטענת ברק אובמה, נשיא ארה"ב.מרגע שגוגל החלה להסתיר את שאילתות-החיפוש של גולשים רשומים ב-2011, קשה יותר לעקוב אחר המתרחש באינטרנט. יש לציין שענקיות האינטרנט פרסמו הכחשות גורפות לכך, שלממשלת ארה"ב יש גישה ישירה לנתוניהן.

נחמד (ומוזר) לגלות שתסכולם של אנשי SEO רבים (חסימת שאילתות), הוא גם תסכולן של סוכנויות הביון המתקדמות ביותר בעולם. מעבר לכך: גוגל עצמה מפרסמת דוחות מלאים, בהם מוצגות דרישותיהן של מדינות שונות לקבלת מידע אודות גולשים ו/או להסרת תכנים כאלה ואחרים.

גוגל יכולה לחזות הצלחות של סרטי קולנוע

בהתבסס על שאילתות-חיפוש ומידע ממערכת הפרסום אדוורדס, גוגל טוענת שביכולתה לחזות הצלחות של סרטי קולנוע בשבוע הפתיחה,וזאת ב-92 אחוזי דיוק.

לאחר שניתחה 99 שוברי-קופות מוצלחים במהלך 2012, הגיעה גוגל למסקנה שאם מתבצעים יותר מ-250,000 חיפושים עבור סרט מסוים בהשוואה לסרט דומה לו, הסרט הראשון יפיק 4.3 מיליון דולר יותר מזה האחרון. במונחים של קליקים בתשלום, אם סרט מסוים קיבל מעל 20,000 קליקים ממומנים, הוא יפיק 7.55 מיליון דולר יותר מאשר הסרטון הדומה לו בשבוע הפתיחה.

מהמתרחש במחלקת תוכן ו-SEO

  • לקוח מרוצה שלח מכתב תודה לאשת ה-SEO שלנו, הילה בוקשטיין, בו הוא משבח אותה על עבודה מעולה.
  • לקוח חדש שהגיע אלינו לקידום לפני 10 חודשים, זכה להיכנס השבוע לדף הראשון בגוגל, בביטוי תחרותי בעל נפח-חיפוש משמעותי (מוצרי פרסום). כל הכבוד לרויטל סרוסי, ראש-צוות SEOבמחלקה, על עבודה קשה ומשתלמת.
  • שלחנו כמה אנשי תוכן, פייסבוק ו-SEO לכנס Socialize, שהתקיים ב-4 ליוני בתל אביב. זהו הכנס השני בישראל בתחום המדיה החברתית, ונכחו בו כל המי-ומי בתעשיית הסושיאל.


Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email