10 כללי אצבע לבניית דף נחיתה יעיל

10 כללי אצבע לבניית דף נחיתה יעיל

המטרה המרכזית של בניית דף נחיתה היא קבלת ליד. ליד הוא בעצם פרטים של לקוח מתעניין, גולש שמבקש פרטים נוספים על השירות או המוצר שאנו מציעים. ליד יכול לבוא לידי ביטוי בצורת טלפון או כתובת אימייל, בצירוף שם ושם משפחה או כינוי אינטרנט.

דף נחיתה הוא לא עמוד צור קשר, עליו להיות מושך ואטרקטיבי, דף שמוסר בדיוק את המידע הרלוונטי שיגרום ללקוח שלכם לרצות עוד. על מנת שתצליחו לבנות את דף הנחיתה שלכם בצורה האופטימלית, ריכזנו עבורכם 10 טיפים בבניית דף נחיתה יעיל שיגביר את הסיכוי לקבלת ליד מצד הלקוח.

1. עיצוב מושך לעין

דפי נחיתה מיועדים למשוך את העין של הגולש במשך הזמן הקצר בו הגולש נשאר בדף. בזמן קצר מאוד, אנו אמורים לתפוס את העין של הגולש, לאפשר לו לספוג את כל המידע שרצינו להעביר, ולגרום לו לבצע פעולה מודעת של יצירת קשר – באמצעות השארת פרטים או באמצעות פניה טלפונית למשל. עיצוב מושך ואטרקטיבי של הדף, כזה שידע לכוון את העין של הגולש במסלול קריאה וספיגת מידע מותאם ובנוי מראש, יעלה את מספר הלידים של דף הנחיתה שלכם.

2. מידע רלוונטי ואטרקטיבי בצורה קלה ונוחה לעין

כאשר מתכננים את המלל שנרצה לכלול באתר חשוב מאוד יהיה לתכנן בקפדנות את המסרים המרכזיים אותם נרצה להעביר. מכיוון שהגולש לא נשאר זמן רב בעמודי הנחיתה אותם אנו בונים, עלינו להגיש לו את המידע בצורה נוחה ויעילה, על ידי העברת מסר מרכזי ברור. השימוש במלל יהיה מופחת, והדגש יהיה על עיצוב לצרכי הדגשה, לעומת הסברים מילוליים. המידע הרלוונטי שיכיל את הרעיונות המרכזיים אותם נרצה למסור, יוגש בצורה עיצובית שתתאים לעיני הגולש, ותאפשר לו לספוג את הרעיונות הללו בקלות. עליכם למעשה לבנות משפך מכירתי אותו הגולש אמור לעבור מרגע שהוא נחשף אליכם לראשונה.

3. הדגשה של אמצעים בהם הגולש מבצע פעולת צור קשר

כאמור, המטרה המרכזית של בניית דפי נחיתה בצורה יעילה ומוצלחת היא השגת ליד מהלקוח, ביצוע פעולת צור קשר. על מנת להגדיל את הסיכויים של הלקוח לעשות זאת נמקם במקומות מרכזיים בדף הנחיתה אמצעי צור קשר – תיבה להשארת פרטים או מספר טלפון ליצירת קשר לצד אימייל באופן מודגש. חשוב להפריד את האמצעים האקטיביים בהם הגולש אמור ליצור קשר (עמוד פייסבוק, אימייל, טלפון) מהאמצעים הפאסיביים, בהם הוא משאיר פרטים ומחכה לשיחה חוזרת מנציג. האמצעים האקטיביים צריכים להיות מודגשים במרכז העמוד, אך האמצעים הפאסיביים צריכים לתפוס שטח רב ולהופיע בחזרות (לדוגמא, שתי תיבות בגדלים שונים להשארת פרטים). חשוב לציין, מומלץ לא לדרוש מהלקוח לבצע יותר מדי פעולות – היות וזה עשוי לפגוע ולבלבל את הלקוח. עדיף להתמקד במסר אחד!

4. שימוש במשפטי מפתח מוכרים בתודעה של קהל היעד

מכיוון שלא ניתן להשתמש במספר רב של מילים, כדאי לבצע שימוש במסרים מוכרים מהתרבות של קהל היעד. משפטים וסיסמאות הטומנים בחובם תחושות ומסרים מתורגמים יקלו עליכם את העבודה שבהעברת המסרים הרצויים ללקוח במספר מצומצם של מילים. תבינו מיהו קהל היעד שלכם וכתבו את המסרים בהתאם.

5. שימוש בסמלים חזותיים שמשדרים מסר ברור

בדומה למשפטי מפתח תרבותיים, כך גם השימוש באייקונים תרבותיים מקל על המפרסם את העבודה שבבניית עמוד נחיתה בצורה יעילה. שלטים ותמרורים, סימנים מוסכמים, מותגים ושמות מפורסמים יעזרו לנו לעצב את התודעה של קהל היעד שלנו הצופה בעמוד הנחיתה שעיצבנו.

6. אפשרות לשילוב אינטראקטיביות של הדף עם הגולש

אחד האמצעים להגברת הסיכוי לקבלת ליד מהלקוח הגולש בעמוד הנחיתה הוא השארה של הלקוח זמן רב ככל הניתן בעמוד. ככל שהלקוח נשאר זמן רב יותר בעמוד, כך הוא נמצא באינטראקציה גבוהה יותר עם העמוד והמפרסם, וכך סיכוייו להשאיר פרטים יגדלו. על מנת לעשות זאת, ניתן לשלב אינטרקאציה של הגולש בעמוד, כמו למשל דמות שנעה עם הזזת העכבר, משחק קטן ושיווקי, שאלון קצר שהגולש צריך למלא ועוד.

7. תנועה חזותית בדף הנחיתה מגדילה את זמן ההישארות בדף

תנועות חזותיות מושכות את העין שלנו בשדה ראיה גדול. זוהי תכונה טבעית של גוף האדם אותה מנצלים משווקים ומפרסמים רבים בבניית דפי נחיתה. סרטונים המוטמעים באתר, דמויות נעות או רקע שמתנועע בדף מושכים את העין של הגולש ומגדילים את זמן השהייה באתר ומשפיעים על הרגשת הנינוחות שלו.

8. זמן טעינה נמוך מונע נשירת לקוחות

לפעמים נרצה לכלול מאפיינים רבים ככל הניתן בדף הנחיתה שלנו, אך הדבר עשוי להאט את זמן הטעינה שלו, דבר שכאמור עשוי לעצבן גולשים עצלנים ולגרום להם להיעלם מהדף עוד לפני שסיים את טעינתו. הקפידו שזמן הטעינה של הדף שלכם יהיה נמוך ככל הניתן.

9. אפשרות צור קשר נוחה ויעילה במספר צורות ואופנים

שימוש באמצעי צור קשר רבים ככל הניתן מעלה את הסיכוי לקבלת ליד. לעיצוב תיבות השארת הקשר וכתיבת משפטי ההנעה לפעולה השיווקיים המלווים אותם תפקיד חשוב בסיכוי לקבלת ליד.

10. בנייה של דף נפרד מחוץ לאתר שיכול להוביל לאתר הבית של המפרסם

פעולה זו מקלה על גוגל לסרוק את האתר שלכם ואת הכניסות אליו מאתרים חיצוניים ובכך לאפשר לכם בקרה יעילה יותר על קמפיין הפרסום שלכם.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email