תוצאות בשטח

תוצאות בשטח

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

תוצאות בשטח - מחלקת שיווק דיגיטלי

מנהלת המדיה החברתית שלנו, ללי אורן, שוב הבריקה עם שני סטטוסים ממומנים בפייסבוק:

רוצים להציק לכל מזיק? הקמפיין של "אימא'לה ג'וק & ד"ר עכבר" הפיק 20,480 חשיפות, 93 לייקים, 12 שיתופים ו-5 תגובות

למרות שתחום התברואה לא תמיד קל לפרסום, הקמפיין הממומן של "א.א.ר. שירותי ביוב" יצר 17,000 חשיפות, 78 לייקים, 6 תגובות ו-5 שיתופים.

גוגל החליפה את אלגוריתם החיפוש

לכבוד יום ההולדת ה-15 של גוגל, הכריזה החברה על החלפת התשתית הטכנולוגית של אלגוריתם החיפוש. השינוי בוצע כבר לפני חודש בלי שאף אחד הרגיש בו, והוא נקרא בשם "יונק הדבש" (Hummingbird Algorithm).

הפעולה הזו מושווית להכנסת מנוע חדש ברכב ישן, והיא צפויה להשפיע על 90% מהחיפושים בגוגל. זהו השינוי הגדול ביותר במנוע מאז עדכון "קפאין" ב-2010, שמטרתו הייתה סריקה ואחסון מהירים ויעילים יותר של מידע.

מהי מטרתו של אלגוריתם "יונק הדבש"?

  • טכנולוגיית-אינטרנט חדשה ומתקדמת יותר – עד עתה מנוע החיפוש פעל בטכנולוגיה ישנה, שמתאימה למה שהתרחש באינטרנט לפני עשר שנים.
  • שיפור החיפוש הסמנטי (Conversational Search) – במקום לבדוק כל מילה בנפרד בשאילתת החיפוש, גוגל יבין את משמעות המשפט השלם, וייתן תוצאות בהתאם עבור שאילתות ארוכות ומורכבות ("איפה נמצאת חנות המנעולים הקרובה אליי?"). עד עתה היכולת הזו התקיימה רק בגרף הידע, המוצג לצד תוצאות החיפוש, ומזה כחודש היא משולבת גם בתוצאות החיפוש עצמן.
  • מאילו ביטויים נכנסים לאתר? בקרוב לא נוכל לדעת

עוד עדכון גדול ומשמעותי הוא חסימת מידע באנליטיקס, אודות כל שאילתות החיפוש המבוצעות בגוגל (Not Provided). החל מאוקטובר 20111 השינוי היה תקף אך ורק לשאילתות שבוצעו על-ידי משתמשים מחוברים לגוגל (ג'ימייל, גוגל פלוס ועוד); כעת החסימה גורפתלכלל הגולשים והמקורות.

מה זה אומר בפועל? שאנליטיקס לא יציג יותר את הביטויים שהובילו גולשים לאתר; הכול במטרה לשמור על פרטיות הגולשים. נכון לעכשיו המידע עדיין זמין בחשבונות ממומנים באדוורדס, וכן באופן חלקי בכלי מנהל האתרים (אם כי נראה שגם פה גוגל התחילה לחסום את המידע). כמו כן ניתן לדלות מידע באמצעות דוחות מותאמים-אישית ו/או צפייה במקורות משניים (Secondary Dimension).

ככלים לבדיקת קישורים מציגים רק מידע חלקי

חברת Stone Temple, שהצליחה להוציא אתרים רבים מעונשים בגוגל, אגרה מידע רב אודות יעילותם של כלים לבדיקת קישורים נכנסים. לאחרונה החברה בדקה את השפעתו של גוגל פלוס על מיקומים בתוצאות החיפוש, וגם משם נשאב מידע רב בנושא זה.

לטענת החברה, מרבית כלי הקישורים (מג'סטיק SEO, כלי מנהל האתרים של גוגל, Open Site Explorer ואחרים) מציגים רק 30% עד 50% מהקישורים הנכנסים בפועל לכל אתר. זו לא פעם ראשונה שטענות מסוג זה נשמעות בתעשייה, ואפילו גוגל כבר ציינה שמספיק לבחון 10% מהקישורים בכלי מנהל האתרים, כדי להגיע למסקנות (מעין רמיזה דקה לכך שלא נקבל את כל הקישורים). למרות שמשווקי אינטרנט מעוניינים בסופו של דבר בכמה שיותר מידע, בתחום הקישורים לא נותר (כרגע) אלא להשתמש במידע חלקי.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email