3 מיני-התקפי לב שהתקציב של גוגל AdWords עלול לגרום לכם

3 מיני-התקפי לב שהתקציב של גוגל AdWords עלול לגרום לכם

האם חשתם בעלייה מסתורית בתקציב המודעות שלכם? האם יש לכם תחושה כי הוא אוזל מהר מכפי שהיה אמור?

אפילו מנהלי ה-PPC המנוסים ביותר עלולים למצוא את עצמם מבולבלים כאשר חשבון החיפוש בתשלום שהם מנהלים חווה עלייה פתאומית בהוצאות הפרסום. ואם אין לכם הגדרות תקציב קפדניות מאוד, זה עלול לקרות מעת לעת.
בעוד ברוב הזמן, גל מהיר של הוצאות פרסום ניתן לזיהוי בקלות והוא מלווה בעלייה בלידים או במכירות, מה שבאמת מפחיד הוא מצב בו העלייה בהוצאות הפרסום היא איטית מאוד ולעיתים, איננה מובחנת לעין בלתי מנוסה.

כשזה קורה, וכאשר העסק מחפש לקצץ בהוצאות פרסום, הגיע זמן לתפוס את ה"עבריין" המסתורי המסתתר מאחורי תקציב ה-AdWords הנעלם.

הצעד הראשון והברור ביותר הוא לבדוק את שאילתות החיפוש.

אם שאילתות החיפוש נראות בסדר, אנחנו צריכים לחפור עמוק יותר, הנה כמה אפשרויות:

תעלומה מס' 1 - מיקוד לפי מיקום

בדקו את המקומות מהם מגיעים בפועל הקליקים שלכם. חפירה מעמיקה יותר עשויה לגלות כי מסומנות הגדרות כמו
"People in…, searching for…, or who show interest in my targeted location."

לכן, יש לשנות את הגדרות הטרגוט כדי להתאים לצורך העסקי ההגיוני ולא לכלול מיקומים שעלולים לגרום לעלויות משמעותיות בהוצאות הפרסום.

ההגדרות שציטטנו למעלה עובדות היטב במספר מקרים: לדוגמה, אם אתה נמצא במסצ'וסטס ומחפש מלון בלאס וגאס, אתה תקליד בחיפוש "hotel in Las Vegas" ותקבל את התוצאות המתאימות ללאס וגאס.

עם זאת, הגדרת "people in my targeted location" תתמקד רק באלה שנמצאים פיזית במיקום שלך. זוהי הגדרה נהדרת אם וכאשר אתם בטוחים שאתם רוצים שהמודעות שלכם תוצגנה רק במיקום ספציפי ואין תרחיש בו אנשים הנמצאים מחוץ למיקום זה יחפשו מוצרים או שירותים שלכם.

לקבלת מידע נוסף על שלוש אפשרויות המיקוד, עיינו בקבצי ההסבר של AdWords.

תעלומה מס' 2 - תזמון מודעה

לפעמים תעלומות תקציב עלולות לקרות בשל לוח הזמנים לפרסום המודעות. ראשית, שאלו את עצמכם האם המפרסם/הלקוח שלכם נמצא בענף בו ה-PPC מצריך קמפיינים של 24/77. בדרך זו ניתן לצמצם פרסום בשעות מסוימות, בימי חול, או בשבתות, לפי תחום עיסוק המפרסם. אם אינכם רוצים לוותר על האפשרות לגמרי, תוכלו לתקצב את השעות/מועדים החלשים יותר ב-50% פחות מהרגיל, ועדיין תישארו מכוסים.

תעלומה מס' 3 - מיקום ממוצע (Average position)

מדובר במיקום הממוצע של המודעה בדפי התוצאות בגוגל למילות מפתח. מדובר בנתון חמקמק למדי, מאחר ומיקום ממוצע 2, למשל, פירושו עשוי להיות שהמודעה נעה בין המקום הראשון לשלישי, או, במקרים אחרים, שהיא מוקמה ביציבות במקום השני לאורך כל זמן פרסומה. בכל מקרה, מיקום ממוצע מעבר ל-7 אומרת כי המודעה שלכם אינה נמצאת בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. במידה וקיימת תעלומת תקציב נעלם, יש לבחון את הרלוונטיות של הטרגוט למכשירים השונים ולהתאים אותו למציאות העסקית ולקהל היעד הרצוי.

האם כבר חוויתם את התעלומות הללו?

גם אם לא, בכל מקרה, כדאי להמשיך את הקריאה:

http://searchengineland.com/3-mysterious-scary-ways-suffer-adwords-budget-creep-259736

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email