5 אסטרטגיות מפתח לשיווק מותג משעמם על ידי עיצוב מהמם

5 אסטרטגיות מפתח לשיווק מותג משעמם על ידי עיצוב מהמם

למיתוג מוצרים או שירותים שנחשבים לפחות "סקסיים" יש אתגרים משלו. תחומים כמו בנקאות או ביטוח בריאות לעתים רחוקות ירנינו וירטיטו את ליבכם, אם בכלל. עם זאת מותגים רבים שנחשבים ל"משעממים" מצאו דרכים להתבלט בפרסומים הדיגיטליים שלהם. טקטיקת מיתוג ואסטרטגיית עיצוב אתרים משחקים תפקידי מפתח בהצלחה זו. ישנן דרכים רבות "לתבל" מותג תפל, אך יש חמש אסטרטגיות עיצוב החיוניות לשיווק יעיל של מוצר "משעמם" או שירות מקוון.


עיצוב נקי

לא תשמעו אותנו מסנגרים על מינימליזם קפדני היכן שהוא איננו מתבקש והגיוני, אבל, לעיתים קרובות, עסקים רבים מנסים לעשות יותר מדי בבת אחת ומעמיסים את דף הבית שלהם באלמנטים רבים.

הלחץ להפגיז את דף הבית במידע ובגרפיקה מובן לחלוטין, קיים פחד טבעי כי הצרכן הפוטנציאלי לא יישאר בו אם האתר לא ישפוך "כאן ועכשיו" את כל המידע. אבל זה בדרך כלל ההיפך - תוכלו ללכוד את תשומת הלב של מבקר חדש על ידי המשפט הנכון, תמונה או אפילו רושם כללי, שיגרמו לו להתחבר עם האתר.

נקודה למחשבה: כמה מידע אתם באמת צריכים לשתף מיד? היכן תוכלו לסקרן, ליצור עניין ולמשוך את הגולשים עמוק יותר לתוך חוויית המותג שלכם?


צמצמו את המבחר

הרגשתם פעם הרגשת בלבול וחוסר יכולת לקבל החלטה במעבר דגנים בסופרמרקט? לפעמים מגוון גדול מידי ומתן בחירה רחבה מדי עלולה להיות הרסנית, וכתוצאה מכך, לפגום בחוויית המשתמש. אם יש לכם נתיב ספציפי שבו תרצו להוליך את הגולש, עצבו את האתר בהתאם. הוליכו את הגולשים דרך הנתיב שבחרתם, תוך כדי צמצום אפשרויות הניווט.

נקודה למחשבה: האם אתם נותנים לגולש אפשרות בחירה רבה מדי? כיצד תוכלו לצמצם את ההחלטות שצריך לעשות הגולש ובכך לשפר את חוויית המשתמש שלו?


גלו נועזות (ואמצו עיצוב טוב)

רק בגלל שהמוצר או התחום בו הוא נמצא מעט יבשושי אין זאת אומרת כי גם העיצוב צריך להיות כזה. מותגים שמרניים בדרך כלל נרתעים מאימוץ מגמות עיצוב העדכניות, שכן הם חוששים להפר את האיזון העדין ולהפחיד לקוחות פוטנציאליים. אמנם חשוב לקחת בחשבון בקפידה את המשתמש וקהל היעד, אבל עיצוב מעט יותר נועז עשוי לעורר רגשות (למשל תחושת נאמנות חזקה יותר אצל הלקוחות).

נקודה למחשבה: האם אתם יכולים לדחוף את העיצוב עוד קצת מעבר לגבול השמרנות? האם אתם יכולים לפתוח הזדמנויות חדשות על ידי לקיחת סיכון קטן?


"אני מרגיש אותך"

גלו אמפטיה. חישבו כיצד אתם יכולים להפוך את חוויית המשתמש לקלה וחלקה ככל האפשר-ומעבר לזה, כיף? זה יכול להיות פשוט כמו מתן הסברים קצרים בבלוני מידע או ציון הערכת זמן קריאה של מאמר, כך שהמשתמש יכול להחליט אם יש לו זמן לקרוא.

תוכלו להאניש מוצרים טכניים משעממים על ידי הוספת "ביצי פסחא" כיפיות (למשל, הודעות אישיות משעשעות כמו "כל הכבוד!" וכד').

נקודה למחשבה: מה הן הנקודות הכאובות של המשתמשים שלכם? כיצד תוכלו להפוך את החוויה שלהם לנטולת כאב, ואפילו מהנה?


הפתיעו את המשתמשים בתנועה

וידאו ואנימציה יכולים לספר את סיפור המותג ולבסס מוד בדרך מיידית ומרשימה. תוכן דינמי מכל סוג שהוא עוזר למוצר או למותג סטטי לשדר עדכניות ורלוונטיות. כיום, וידאו פופולרי יותר מתמיד, ומאפשר הצגת המוצר, יצירת סיפורים מרתקים, ו... לא פחות חשוב - פוטנציאל ויראלי.

נקודה למחשבה: כיצד יכול וידאו לספר את סיפור המוצר שלכם בדרכים מחוכמות ומשכנעות?

מקור המאמר:

http://www.howdesign.com/web-design-resources-technology/website-and-responsive-design/market-boring-brands-with-smart-web-design/

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email