5 דרכים בהן פרסומות הורגות את האתר שלך

5 דרכים בהן פרסומות הורגות את האתר שלך

לעתים קרובות איננו לוקחים בחשבון את השפעתן האפשרית של מודעות באתר שלנו על הנראות ועל תוצאות החיפוש האורגניות, אבל Kristine Schachinger מסבירה מדוע מודעות רבות מדי עלולות לפגוע באתר שלנו גם מבחינת המשתמשים וגם מבחינת מנועי החיפוש.

לאחרונה, הודיעה גוגל כי היא הסירה את המגבלה לשלוש מודעות AdSense בדף. נראה כי החלטה זו, הונעה בעיקר על ידי אסטרטגיית "Mobile First", מאחר ועל אתרים ניידים אינן חלות אותן המגבלות החלות על דסקטופים מבחינת שטח ואינטראקציה עם המשתמש. הגלילה, כפי שנראה, איננה מרתיעה באתרים ניידים, דבר המותיר שטח רב יותר למודעות בתוך העמוד.
אם כך, הגיע הזמן לחגוג! בואו נדחס יותר מודעות לדף ונרוויח יותר כסף! אולי זוהי המסקנה הרווחת, אבל אולי תפיסה זו עלולה להיות מוטעית מיסודה. לא רק שזה בניגוד לרוח ההנחיות של גוגל, זה אף עלול שלא להשתלם לטווח הארוך מבחינת אסטרטגיה. למעשה, יותר מודעות, פירושן, לעתים קרובות, פחות כסף בטווח הרחוק.
1. מות המספרים
זה נראה הגיוני שהרווחים של בעלי האתר יעלו בהתאמה למספר המודעות שמנהל האתר מכניס לתוכו, עם זאת, זה בדרך כלל לא קורה - לפחות, לא לטווח הרחוק.
בעוד שיותר מודעות תגרופנה הכנסות גדולות יותר בטווח בקצר, הן עלולות לגרום לבעיות משאבים בשל הורדות תמונה לא דחוסות או סקריפטינג מוגזם. כל אלה מוסיפים למשקלו של הדף ושל האתר - ובסופו של דבר, הורדה של דף עמוס במודעות עלולה להפוך את הגלישה באתר לסיוט עבור הגולש. מקרה זה נכון גם כאשר המודעות נטענות ברקע (כ- AdSense שלGoogle).
מודעות עלולות להוסיף משקל יתר לדפים ואתרים שלא לצורך בעת טעינה על ידי הגולש, כעת, נשאלת השאלה האם גוגל מחשיבה רק את ה-DOM (Document Object Model) או ממתינה לטעינה מלאה של הדף, כאשר היא אומדת את מהירות הטעינה של עמוד. אולם, גם אם מנוע החיפוש עושה לכם את ההנחה הזו ואינו ממתין לטעינה מלאה, גולשים אנושיים לא יעשו זאת.

2. עכבישים עצלנים
כל מודעה הופכת מכשול פוטנציאלי לא רק עבור משתמשים, אלא גם לעכבישי החיפוש הסורקים את אתרכם. אותם עכבישים אינם מרוצים במיוחד כאשר הם צריכים לעבוד קשה במיוחד על מנת להגיע לתכנים. לגוגל יש מה שמכונה ""Crawl Budget. במילים פשוטות, מדובר במשאבים (רוחב הפס) אותו מקצה Google לאנדוקס אתר מסוים. אין גבול ספציפי זהה המוגדר לכל האתרים, מאחר וכל אתר הוא ייחודי. עם זאת, כל עיכוב מהווה עילה תקפה אצל העכבישים להפסקת האינדוקס.

3. האם הדף שלכם כבד?
בשנת 2012, גוגל הודיעה על עדכוני "Top Heavy" ו-"Page Layout Algorithm", שמטרתם למנוע ולהעניש דפים מלאים בפרסומות המקשות על הגולש למצוא את שציפה למצוא בדף אליו נכנס. השינוי האחרון בכללי AdSense של גוגל מצביע על כך שישנו שינוי גישה בראיית הנושא. במקום הגבלה ל-3 מודעות AdSense לעמוד, Google עכשיו מסתכלת באופן רחב יותר על היחס בין פרסום לתכנים משמעותיים (או כפי שהם מכונים Publisher-Provided Content).

4. שיטות פרסום שליליות? הימנעו מהן!
ישנן מספר שיטות פרסום שהן כל כך שליליות שמשתמשים התחילו להתחמק ולהימנע מכניסה לאתרים מסוגים אלו. מדובר לדוגמא בסרטוני פרסומת המופעלים אוטומטית עם קול או בלעדיו, סרטונים הפועלים בקול רם גם כאשר הווליום במחשבכם מושתק וכד'.
אם אתם משתמשים באחד מאלה באתרכם, פשוט הסירו אותם. אין להם אפקט ריווחי, וכל מה שהם מצליחים לעשות, הוא לגרום לגולשים להדיר את עכברם מאתרכם.

5. "שורפים" גולשים
Burn rates הם הנתונים המראים כמה מהר אתם מאבדים גולשים באתר בשל נהלי אתר רעים, במיוחד בתחום הפרסום (על ידי יצירת דף אשר נטען לאט, עיצוב מודעות כבדות, חסימת תכנים וקטעי וידאו בהפעלה אוטומטית). כולנו מכירים את תוכנות ה- ad blockingבהן אנחנו נעזרים כדי לחסום פרסומות. על פי דו"ח של PageFair and Adobe, אובדן ההכנסות העולמיות בשל חסימת פרסומות במהלך שנת 2015 הגיע ל-21.8 מיליארד דולרים.


להמשך קריאה ולפתרונות:
http://searchengineland.com/5-ways-ads-killing-site-seo-257517

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email