5 הממים של כלכלה שיתופית וכיצד נתונים חברתיים מעניקים למשווקים יתרון תחרותי?

5 הממים של כלכלה שיתופית וכיצד נתונים חברתיים מעניקים למשווקים יתרון תחרותי?

עד לפני זמן לא רב, כאשר הייתם זקוקים להסעה, הייתם מזמינים מונית - לגמרי מבלי להיות מודעים לאפשרויות האחרות בשוק. כשהייתם צריכים להזמין מקום לינה בנסיעה מתוכננת, כנראה שהמוח שלכם לא הלך הלאה מעבר לרעיון של מלון. היום, לעומת זאת, הכלכלה השיתופית (sharing economy) מוטמעת בצורה עמוקה בתוך התעשיות הגדולות ובאורח החיים של הצרכנים, שכמעט וקשה לזכור כיצד נראו חיינו לפני Uber ו-Airbnb.

גורמים רבים מלאו תפקיד בהשתלטות התרבותית הזו: הסיבות מדוע צרכני מיינסטרים עוסקים בעסקי כלכלה שיתופית, כיצד נתפשת המגמה בפלחים דמוגרפיים שונים, והתחרות הגוברת בין ארגונים מסורתיים לבין חלופות שיתופיות. כדי לנצל את המגמות ולשגשג בנוף העסקים המודרני, משווקים צריכים להבין רכיבים אלה.
למרבה המזל, עומדים לרשותנו נתוני ה"מי, מה, מתי, מקום ומדוע" (“who, what, when, where and why” ) של הגורמים לצמיחה של משק זה: נתוני המדיה החברתית.

מי הם השחקנים הראשיים בכלכלה השיתופית?

ארגונים הבנויים על מודל שיתופיות מתרבים בהתמדה בהתאם לכמות הצרכנים שמביעים עניין בהם. עם זאת, Airbnb הפך להיות פניה של המגמה, והוא מככב בכ-70%% מהשיחות החברתיות העוסקות בנושא הכלכלה השיתופית בחמש השנים האחרונות, יותר מכל החברות האחרות בתחום, זאת לפי נתוני מחקר של Crimson Hexagon.

באמצעות נתונים חברתיים המשמשים למעקב אחר שירותי הכלכלה המשותפת בעלי ההשפעה הרבה ביותר על לקוחות, תוכלו לייעל את סוגי הקידומים, תחרויות ומידע שיווקי אחר בו עוסק העסק שלכם.

מה מושך משתמשים לעסוק בכלכלה שיתופית?

רוב עסקי הכלכלה השיתופית מבססים את המסרים שלהם סביב נוחות ועלויות נמוכות. גורמים אלה בהחלט פונים לקהל, מאחר ומחיר סביר ונוחות הם הסיבות העיקריות להעדפת המודל העסקי המשותף. עם זאת, גורמים כמו חוויות ייחודיות ואופציות טובות יותר ממה שהתעשיות המסורתיות מציעות, גם הם משחקים תפקיד מרכזי.

מתי כלכלה שיתופית הפכה להיות נפוצה בתרבות שלנו?

בשנת 2010, העיסוק בשיתופיות כלכלית בשיחות חברתיות היה מוגבל לקהל נישה, אשר רובו ככולו התרכז בארה"ב. בשנת 2015, היו יותר מ-25,000 הודעות בטוויטר ברחבי העולם בכל חודש שעסקו בענף ה-Home-sharing. חמש שנים אלה ערערו לחלוטין תעשיות שהיו פעם יציבות ושינו מן היסוד את הדרך בה מיליוני אנשים צורכים שירותים שונים.

מקום - היכן מתקיימת האינטראקציה בנושא?

במהלך הפיכתה של המגמה לפופולרית, טוויטר היווה את הערוץ החברתי המוביל לשיחות ולתקשורת על הכלכלה השיתופית. עם זאת, כיום, משתמשים עושים שימוש גובר באתרי ביקורת באינטרנט, אפליקציות שיתוף תמונות ופורומים להשוואת מחירים, החלפת חוויות ודעות על כל דבר, החל ביעדי תיירות וכלה בשירותי דוג-ווקינג.

השילוב בין המידע הנגיש בפורומים הפתוחים לציבור, בלוגים, טוויטר וערוצים חברתיים נוספים מסייע לבנות תמונה שלמה של ההיבטים המועדפים על המשתמשים בתחום. אם המותג שלכם מבוסס או משתף פעולה עם שירותי כלכלה שיתופית, נתונים אלה יכולים להוות עבורכם אפשרות הצצה אל החוויות הקודמות של לקוחותיכם, מה שיכול לעזור לכם לדייק את התכנים והמסרים שלכם.

מדוע צריכים משווקים לעסוק בכלכלה משותפת?

מעבר ליתרונות הנוחות והעלות, הכלכלה השיתופית הצליחה להשתלט, כי הצרכנים היו מוכנים לעבור הלאה אל מעל לנורמות של התעשיות שהתחילו לתת תחושה של עמוסות ומוגבלות, כנסיעות ואירוח. כל תחום הופך לבשל לשינוי כאשר הצרכנים חשים לכודים על ידי אפשרויות מוגבלות.

על ידי הבנת הגורמים המניעים את המשתמשים לקחת חלק, לעסוק בתחום ולתמוך בצמיחת הכלכלה השיתופית, משווקים יכולים לוודא שהם קשובים לצרכי הלקוחות ופועלים להצלחה באקלים המונע מצרכי השיתופיות. כאשר עסקים מקבלים תובנות לגבי לקוחותיהם, הם מסוגלים למשוך ולהמיר לקוחות באמצעות הודעות ישירות, קידום ומבצעים מכוונים ליעד המתאים ובכך, להגדיל את השורה התחתונה של החברה.

מקור המאמר:
http://marketingland.com/5-ws-sharing-economy-social-data-gives-marketers-competitive-edge-191325

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email