Waze ומפות-גוגל שולבו יחד

Waze ומפות-גוגל שולבו יחד

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

Waze ומפות-גוגל שולבו יחד

כשלושה חודשים לאחר שנרכשה במיליארד דולר, אפליקציית ווייז שולבה בתשתית המפות של גוגל.
מעתה והלאה משתמשי גוגל יקבלו דיווחי תנועה בזמן אמת, ומשתמשי Waze ייהנו מגישה לחיפוש גוגל, ל-Street View ולתמונות לוויין.

היתרון הגדול של Waze לעומת מפות גוגל, הוא הדיווחים הישירים של משתמשים בזמן-אמת. כל דיווח משתלב מיידית ברשת המפות, ומאפשר לשאר המשתמשים להיות מעודכנים תוך כדי תנועה. נכון לחודש יוני 2013 יש כ-50 מיליון משתמשים בווייז (דה-מרקר, 20.8.13); נתון שבהחלט ישפיע לטובה על איכות המפות של גוגל (ועל תחום הלוקאל באופן כללי).

פייסבוק מציעה תמונות-מאגר בחינם

אחד מהנושאים הכאובים בעולם האונליין, הוא תנאי השימוש בתמונות לצרכים עסקיים-מסחריים. גם תמונות שהגיעו ממאגר חינמי כלשהו, מגיעות עם אותיות קטנות שעלולות לסבך כל אחד בתביעה משפטית (ולעתים קרובות מדי, אף ללא ידיעתנו).

פייסבוק מציעה פתרון פשוט לבעיה: אפשרות להשתמש במיליוני תמונות-מאגר בחינם, בלי כאבי-ראש משפטיים. מפרסמים ומנהלי-דפים יכולים כעת ליהנות ממבחר עצום של תמונות איכותיות, שיגדילו את מעורבות הגולשים. יש לזכור שהתמונות ניתנות לשימוש רק בפייסבוק, ורק לצרכים עסקיים-פרסומיים.

כתב ביקורת שלילית – ונתבע בסך 95,000 דולר

אורח בבית מלון בקוויבק, קנדה, התעורר בלילה ומצא פשפשי-מיטה חוגגים לו על הרגל. בית המלון הציע לו פיצוי של 40 דולר, וכן העברה לבית מלון אחר באותה רשת. האורח סירב בתוקף, ולאחר מכן כתב את דעתו (השלילית) באתר הביקורות Trip Advisor.

למרות שבית המלון הציע פיצוי, טען שמדובר במקרה בודד בלבד, וגם הבטיח שנעשה הכול כדי לוודא שמקרים כאלה לא יישנו, האורח סירב להסיר את חוות-דעתו מהרשת. מכיוון שהביקורת עלתה לרשת המלונות בעוד לקוחות, הוחלט לתבוע את האורח בסך 95,000 דולר, בגין פגיעה במוניטין העסקי של הרשת.

בעידן שבו ביקורות-גולשים הפכו לחלק חיוני בשיווק עסקים (באתר yelp - כל כוכבית דירוג משפיעה ישירות על הכנסות העסק), הדבר מעורר שאלות רבות אודות הקשר בין לקוחות לנותני-שירות: האם לכל אחד יש זכות לכתוב ביקורת שלילית שעלולה לפגוע בעסק? האם לעסק יש זכות להשתיק ביקורת לגיטימית?

ומה בסוף יצא מכל זה? בית המלון עם הפשפשים הוא כעת גם בית המלון שתובע את אורחיו בבית משפט. כנראה שהלקוח תמיד צודק, מכיוון שבסופו של דבר הנזק נגרם לעסק ולא ללקוח.

העתיד לפי גוגל: מנוע חיפוש קורא-מחשבות

חטיבת הפרויקטים המיוחדים - גוגל X - התפרסמה לא פעם בזכות שלל חידושים והמצאות: בלונים שמספקים אינטרנט לכל מקום בעולם, כלי רכב ירוקים שנוהגים בכוחות עצמם, שתלים ושבבים לזיהוי מיידי והרשימה ארוכה. אחד החידושים נוגע ישירות בתחום החיפוש. כבר כיום גוגל הוא מנוע החיפוש המתקדם ביותר באינטרנט, עם יכולות סמנטיות מרשימות בהחלט. השלב הבא הוא שימוש באינטליגנציה מלאכותית.
בדצמבר 2012 שכרה גוגל את העתידן ומומחה ה-AI, ריי קורצווייל, לתפקיד מנהל ההנדסה בחברה. קורצווייל עובד כיום על מנוע חיפוש אישי באמת ובתמים, המבוסס על תבונה מלאכותית. המנוע החדשני של גוגל יפעל באמצעות אלגוריתם מתוחכם, שישאב מידע ונתונים מהיסטוריית החיפוש והגלישה שלנו.

באמצעות מערכת סמנטית מתקדמת שבעתיים מזו הקיימת כיום, המנוע יבין איך באמת אנשים מדברים, איך הם חושבים ועוד. כל זה יתבצע באמצעות הטכנולוגיה החדשנית של חברת DNN Research, שנרכשה על-ידי גוגל במרץ 2013. הטכנולוגיה מנתחת את דרך החשיבה האנושית, ולפי הממצאים בונה מערכות ממוחשבות שפועלות ומגיבות בהתאם.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email