Data Highlighter: להדגיש מה שחשוב לכם

Data Highlighter: להדגיש מה שחשוב לכם

מאת: עידו ולדמן, מנהל פרויקטים

המוצר החדש שגוגל השיקה בשבוע שעבר, מאפשר לבעלי אתרים להדגיש מידע רלוונטי בעמודי תוצאות החיפוש, דרך כלי מנהלי האתרים. ההדגשה מתבצעת תוך שימוש בממשק משתמש אינטואיטיבי מאוד, ודורשת ידע מינימלי בלבד, אבל התוצאות מרשימות בהחלט.
בשלב זה השירות נמצא בשלבי ההשקה הראשוניים שלו, וככזה הוא מוגבל כעת להדגשת מידע אודות אירועים בלבד. כמו כן כעת הוא בא לידי ביטוי בתוצאות החיפוש באנגלית בלבד; אך שני הסייגים הללו עתידים להיעלם תוך חודשים ספורים.

איך משתמשים בכלי הדגשת המידע?

  • נכנסים לכלי מנהלי האתרים: www.google.com/webmaster/tools
  • משנים את שפת הממשק לאנגלית.
  • בוחרים את האתר בו מעוניינים לבצע את ההדגשה.
  • בתפריט הצד בוחרים את האפשרות Optimization --> Data Highlighter.
  • לוחצים על Start Highlighting.
  • מקלידים כתובת אתר טיפוסית לדוגמה, בה קיימת התייחסות לאירוע. לאחר מכן מגדירים האם אנו מעוניינים להדגיש את המידע בדף זה בלבד, או להשתמש בדוגמה כתבנית לרוחבו של האתר.
  • מסמנים באמצעות העכבר אלמנטים שונים בעמוד, ומגדירים אותם ככותרות, תאריכים, מיקום ועוד.
  • לאחר סיום התיוג לוחצים על Publish (אם מדובר בדף יחיד) או על Done (אם מדובר בתבנית לדוגמה).
  • כשמדובר בתבנית, השלב הבא ידרוש מכם לבחור את העמודים האחרים שמתאימים להדגשות שיצרתם, לפי כתובת ה-URL האוטומטית שגוגל מצא, או להשתמש בהתאמה אישית. בנוסף יהא עליכם לבחור שם עבור סוג האירוע, על מנת להקל עליכם את השליטה בהדגשות מרובות. לסיום לחצו על Create Page Set.
  • תקנו את השגיאות או הבעיות שגוגל גילה בדפים אחרים, המתאימים לתבנית שיצרתם, על מנת לוודא שהמידע המוצג בהם אכן מתאים למה שביקשתם להדגיש. לחצו על Next וחזרו על התהליך עד לסיום, בו תלחצו על Done.
  • לאחר מכן לחצו על Publish.

מדוע זה טוב?

מדוע זה טוב?כל בעל אתר מכיר את כלל האצבע - "ככל שמיקום האתר בתוצאות החיפוש גבוה יותר, כך גדלה כמות הגולשים שייכנסו אליו".

עם זאת, לאור התחרות הרבה שיש על מיקומים עבור ביטויים רבים, כאשר ברירת המחדל להצגתן בגוגל היא עבור 10 תוצאות אורגניות בעמוד (ולפעמים גם 77 או פחות), כמו גם ריבוי הפירושים הסמנטיים שיכולים להיות לכל ביטוי ("שאיבת שומן" מתאים גם למנתחים פלסטיים וגם לקבלני שאיבות) - נדרשת יכולת אבחנה טובה יותר. באמצעותה יוכלו הן מנועי החיפוש והן הגולשים, לאתר את התוצאה הטובה ביותר עבורם.
על כן פותחו במרוצת הזמן טכניקות שונות להבלטת מידע בתוצאות החיפוש, שתפקידן להקל את הברירה בין תוצאות שונות.
אילו טכניקות הדגשה קיימות כיום?פתרונות המקובלים להבלטת אתרכם בתוצאות החיפוש - מגוונים:
  • מיקרו-דאטה - שילוב של חלקי קוד באתר, המסייעים למנוע החיפוש להבין במה עוסק כל אלמנט בדף, או הדף בכללותו, כך שאפשר יהיה להציג את האלמנטים הללו כבר בתוצאות החיפוש; כמו בדוגמה הבאה, המציגה את דירוגו של בית עסק על פי חוות דעת של הגולשים.
  • פרופיל מחבר בגוגל פלוס - בעלי מקצוע המשמשים ככותבים באתרי אינטרנט, יכולים לתייג את עצמם בעמוד אודותיהם ככתבים באתר. אם מנהלי האתר מצביעים על אותו אדם כמחבר של כתבה ספציפית (על ידי הטמעת קוד שגוגל מספק), יתבצע חיבור ויזואלי בתוצאות החיפוש, אשר יציג את תמונת המחבר.
  • שילוב סרטונים ותמונות באתר - סרטונים (או תמונות) המוטמעים באתר, עשויים להופיע בתצוגת תוצאות החיפוש של גוגל, בעיקר אם נושא השאילתה המחופשת מקושר מבחינה רעיונית.
  • שימוש ב-Data Highlighter - כאמור, הכלי החדש שגוגל משיקה יאפשר הצגה של מידע מודגש, לפי שעה בתחום האירועים בלבד.
  • הם יתרונותיו של מדגיש המידע?
    כפי שציינתי, קיימות כיום מספר טכניקות להבלטת אתרינו בתוצאות החיפוש, גם ללא השימוש בכלי זה. ברוב המקרים הטכניקות הללו אינן מוגבלות לאירועים או לשפה האנגלית. עם זאת ברור כבר היום, שהרחבת השימושים וקהל היעד של כלי זה היא עניין של זמן (ככל הנראה חודשים), וכדאי להתכונן כבר היום.
    היתרונות של הכלי משמעותיים מאוד:
    • קלות התפעול והשליטה – כיוון שמדובר בכלי שאינו דורש יכולת תכנות והבנה של קוד, כל מנהל אתר יכול לסמן ולתייג את המידע באתר ללא קושי.
    • גוגל עושה את רוב העבודה בשבילנו – בהנחה שיש באתרכם ציון של אירועים רבים, שימוש בכלי זה לתיוג עמודים שונים בעלי אותו מבנה (למשל עמודי "הופעות" או "מבצעי חיסול"), יהיה קל מאוד: מגדירים את השינוי על עמוד מתאים שישמש כתבנית, וגוגל יאתר את המידע המקביל לו בכל שאר האתר (זאת בתנאי שהאתר שלכם בנוי בצורה מסודרת, והעמודים בו בעלי היררכיה פנימית הגיונית).
    • שליטה ובקרה – כיוון שמדובר ביישום נוסף בתוך כלי מנהלי האתרים של גוגל, הנגישות למידע על ההדגשות והיכולת לבצע בהן שינויים גורפים, לתקן, למחוק או להוסיף חדשות - גבוהות מאוד.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email