SEO 2017 - הכל נוסב מסביב ל-ROI

SEO 2017 - הכל נוסב מסביב ל-ROI

מעקב החזר על השקעה ב-SEO יכול להיות מסובך, במיוחד משום שהוא מסייע לא אחת לערוצי השיווק האחרים.

נראה כי החזר על השקעה (ROI), שתמיד נחשב בראש סדר העדיפויות, מקבל משנה תוקף עכשיו. ניתן היה לחשוב כי קל יהיה לעקוב אחר ההחזר על ההשקעה בדיגיטל, נכון? לעומת מדיה לא מקוונת, לדיגיטל בבירור קיים יתרון המעקב. אבל שילוב מעקב נכון עלול להיות קשה, במיוחד בערוצים המשפיעים (שאינם ערוץ הרכישה הסופי), אשר יכולים להיות המובילים ב-SEO ובקידום אורגני.

קבעו את שיוך ההמרות לערוצי השיווק שלכם

אם בארגון שלכם טרם נקבע Attribution model, זהו המקום בו תצטרכו להתחיל.Attribution model מהווה את הבסיס להקצאת האשראי לכל אחד מערוצי השיווק. אין מודל נכון או שגוי או אחד החל על כל הארגונים. כל דגם שונה, ואתם תצטרכו להחליט איזה מהסוגים הוא המתאים ביותר לעסק שלכם.

ה- Attribution modelהנפוצים ביותר הם Single-source attribution, המודדים את הקשר הראשון (First-touch) או הקשר אחרון (Last-touch). בקשר הראשון, כפי שרומז השם, ניתן כל הקרדיט לערוץ הראשון או המקור המוביל שהביא את הלקוח או הוביל לאתר שלכם. הערוץ הראשון מתועד ולאחר מכן איננו משתנה לעולם. לעומת זאת, במודל הקשר האחרון מושם הדגש על הערוץ האחרון המביא את הלקוח או הלקוח הפוטנציאלי. הערוץ האחרון תמיד משתנה, כאשר הלקוחות והלידים ממשיכים לקיים אינטראקציה עם האתר שלך לאורך ציר הזמן.

בין השאר, ה-Attribution model האלה נפוצים ביותר בגלל כלי המדידה הרבים, כמו אוטומציית שיווק או CRM (ניהול קשרי לקוחות), אשר לעתים קרובות חולקים תחום אחד לאחסון נתוני ה-Attribution model. למרבה הצער, גישות הקשר הראשון (First-touch) והקשר אחרון (Last-touch) בעצם מתעלמים מכל הערוצים שאולי השפיעו על הלקוח או על הליד בתהליך.

אם תרצו להשתמש במודל שנותן רמה מסוימת של קרדיט לכל הערוצים שאולי השפיעו לאורך הדרך, שקלו שימוש במודל Fractional attribution ליניארי או בציר זמן. Linear attributionמעניק משקל ליניארי לכל הערוצים המשפיעים באופן שווה, בעוד Time Decay attribution מעניק את מרבית המשקל והחשיבות לערוץ הקשר האחרון עם אותו לקוח או לקוח פוטנציאלי, בעוד ערוץ הקשר הראשון זוכה לפחות מהם.

כדי לעקוב אחר מקורו של כל ליד או לקוח, סביר להניח שתזדקקו לשדה חדש באוטומציית השיווק ו/ או ה-CRM. יצירת שדה running lead source אשר מוסיף את מקור המגע האחרון, בכל פעם שמתווסף ערוץ חדש לקשר בין הלקוח לביניכם.

ניתן, לאחר מכן, להוריד את קובץ הלידים לתוך קובץ אקסל, לפרק כל אחד מהנתונים ולבחון מקרוב את הערוצים אותם עבר כל לקוח. גישה זו שימושית גם לצורך אבחון התכנים המשמעותיים במחזור הקנייה של הליד.

הגדרת Google Search Console

באופן אידיאלי, לאתר(י) האינטרנט שלכם כבר יש Google Search Console(GSC מה שנקרא בעבר וובמסטר טולס) מוגדר, וזה מובן מאליו כי GSC נחשב לכלי SEO חיוני, העוזר למצוא ולהבין נתונים, שבד"כ לא תוכלו לאתר בכוחות עצמכם.

למשל, כאשר אנחנו מפרסמים באמצעות Google AdWords או פלטפורמות חיפוש בתשלום אחרות, הפלטפורמות מספקות לנו Impression data ונתוני CTR. זה עוזר לנו להבין כמה אנשים מעוניינים מספיק כדי ללחוץ ולהמשיך הלאה, כאשר הם פוגשים במסר שלנו. בחיפוש רגיל, לעומת זאת, זה קצת יותר קשה. לא תוכלו לדעת כמה אנשים חיפשו את מילות המפתח ומהו ה-CTR - אלא אם כן תשמשו ב-GSC.

להמשך הקריאה:
http://searchengineland.com/prepping-seo-2017-roi-259276

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email