קידום אתרים בצל העדכונים

קידום אתרים בצל העדכונים

תעשיית ה-SEO ידעה המון תהפוכות לאורך השנים הקצרות בהן היא קיימת. אין ספק שעדכוני פנדה ופינגווין לאלגוריתם החיפוש של גוגל מציינים שני אירועים מהותיים במיוחד בתוך שלל התהפוכות הללו. אלו היו שני עדכוני אלגוריתם שממש הרעידו את האדמה מתחת לתעשיית ה-SEO כולה, כאשר מי שהשכיל להתכונן, ללמוד ולהישאר רלוונטי אחריהם נותר במשחק ואף התחזק מקצועית, לעומת מקדמי האתרים שנשארו מאחור ונעלמו לתהומות הנשייה של קהילת ה-SEO.

במועד שחרורם הראשוני של עדכוני פנדה ופינגווין (לראשונה, אי שם בשנת 2011 ו-2012, בהתאמה), רבים השמיעו קולות אשכבה לתעשיית קידום האתרים האורגני, כאשר כיום אנו כמובן יודעים שקולות אלו היו פסימיים מדי. הגורמים שהסתמכו על קישורים מפוקפקים, דחיסת מילות מפתח ומחזור בלתי פוסק של פוסטים נחותים בבלוגים (למשל ובין היתר), נעלמו מהמפה, ומנגד, חברות קידום האתרים שקראו את המפה היטב והתאימו את נהלי העבודה לדרישות גוגל ולעדכוני האלגוריתם, הצליחו להישאר במשחק.

התמודדות עם SEO בעידן החדש של עדכוני האלגוריתם

לא יהיה מוגזם לומר כי חלק מהותי בעדכוני האלגוריתם של גוגל נועד להוציא את חברות הקידום המקצועיות עד כמה שניתן מהמשחק – זה בתורו מעודד בעלי אתרים לשלם לרשת הפרסום של גוגל ולא לחברות SEO... אך המציאות כאמור וכידוע לכולנו היא שתעשיית ה-SEO חיה, קיימת ואפילו בועטת, היא פשוט עוברת שינויים תמידיים וחייבת להישאר ערנית כדי להיות רלוונטית. על הדרכים הפרטניות להתמודד עם SEO בעידן של עדכוני אלגוריתם משמעותיים ותכופים יחסית ניתן לכתוב ספרים שלמים, אך נספק נקודות כלליות ושימושיות להתמודדות יעילה.
  • גורמי SEO חייבים להישאר מעודכנים ובתמונה כל הזמן לגבי פעילויות גוגל בתחום החיפוש ודירוג האתרים. בנוסף לפינגווין ופנדה, גוגל השיקה גם את האמינגבירד (עדכון כולל לאלגוריתם החיפוש) והיא כל הזמן משפרת ומשכללת את היכולות. הכנה מראש, קריאה של המפה והבנה מהירה ודינמית מה גוגל עושה מאפשרות ליישם נהלי SEO יעילים, לגיטימיים ונכונים.

  • אם עובדים במסגרת ההגדרות של גוגל לגבי מה מותר ומה אסור לאתרים (וכפועל יוצא מכך למקדמי SEO), אז אתם צועדים על דרך בטוחה יחסית. בסופו של דבר, לצד הגדלת ההכנסות שלה מפרסום ושליטה בכל "שרשרת הערך" בחיפוש ברשת, גוגל בעצם רוצה לשפר את תוצאות החיפוש עבור המשתמשים ולהפוך מידע לנגיש יותר. לכן SEO העומד בכללים של גוגל, ניהול של אתרים איכותיים, בעלי ערך ודינמיים הוא כבר מרכיב משמעותי בתהליך מנצח ורלוונטי.

  • מקדמי SEO מקצועיים יכולים וצריכים לשים דגש על תחומים מתפתחים ורלוונטיים מאוד, למשל חיפוש סמנטי, אתרים סמכותיים, אינטראקציות חברתיות עם גולשים, ניהול נכון של מבנה האתר, התאמה למובייל וכיוצא באלו.

הסיכון בעבודה עם חברת קידום שלא פועלת לפי הכללים

כאמור, רק חברות SEO שהשכילו לפעול "עם" גוגל ולא נגדה נותרו במשחק והצליחו להיות רלוונטיות גם בעידן שאחרי עדכוני פנדה ופינגווין. אי לכך בהחלט יש סיכונים לא מבוטלים בעבודה עם חברת קידום שלא פועלת לפי הכללים וממשיכה להתנהל כאילו דבר לא השתנה בתעשייה. הסיכונים הם אדירים וכוללים הורדת דירוג קריטית של האתר, אמצעי ענישה קשים, כואבים ויקרים מצד גוגל, אובדן הכנסות ולקוחות ואף אובדן מוחלט של היכולת להישאר רלוונטיים בעידן האינטרנט והמובייל.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email