Snapchat מאמצת מודעות מטורגטות על בסיס נתוני המשתמשים

Snapchat מאמצת מודעות מטורגטות על בסיס נתוני המשתמשים

Snapchat מאמצת מיקוד מודעות על פי כתובת דוא"ל והתאמה למכשירים ניידיים, בדומה למודעות בפייסבוק. במסגרת זאת, היא תאפשר למותגים למקד את מודעותיהם על סמך כתובות המייל של אנשים, אנשים הדומים לקבוצות הפרסום המוגדרות ולסוג התוכן שהם רואים.

Snapchat פורסת אפשרויות טרגוט שקוראות תיגר על עמדת הפרסום הרשמית שלה ועלולות לשמש לריטרגטינג מהסוג שפייסבוק ממש לא תאהב.

מודעות מטורגטות ב-Snapchar


Snapchat מתחילה לאפשר למותגים לכוון את המודעות שלהם לקהל של האפליקציה לנייד (המוערך ב-1500 מיליון ליום), על סמך כתובות הדוא"ל של אותם אנשים ועל סמך מזהה הפרסום הייחודי המחובר לטלפונים הניידים שלהם, כמו גם לקהלים מוגדרים. מפרסמים מהאסכולה הישנה יוכלו כעת למקד מודעות המבוססות על קטגוריות קהל מבוסס-תוכן, כמו אנשים המתעניינים במשחקים, במוסיקה, בספורט, ביופי או בטכנולוגיה.

שלושת אפשרויות המיקוד של המודעות החדשות - Snap Audience Match, lookalikesוקטגוריות עניין - תהיינה זמינות מכל מקום ב- Snap Ads ויכולות לרוץ: בין Story, בתוךLive Stories או בתוך ערוצי ה-Discover. בעוד שרוב המותגים אמורים כבר להשתמש בהתאמה-ללקוח (customer-matching) ואפשרויות מיקוד-lookalike, היכולת למקד פרסום לקהלים על בסיס קטגוריות התוכן שהם מעוניינים בו לא תהיה זמינה לקהל המפרסמים עד למועד מאוחר יותר בסתיו קרוב.

במידה ואתם משתמשי Snapchat החרדים לפרטיותם (שאינם רוצים לאפשר למפרסמים להשתמש בכתובת הדוא"ל ובמזהה הפרסום הסלולארי שלכם), אתם עלולים להיות בבעיה.Snapchat מתכננת להוסיף למשתמשיה אפשרות להוציא את עצמם מסוגים אלה של מיקוד, אולם לא ברור מתי זה יקרה, בעוד שמותגים רבים כבר מסוגלים למקד את המודעות שלהם בצורות אלה. עד אז, הדרכים היחידות להתחמק מרמה זו של מיקוד, הן לגשת בכל פעם אל תפריט ההגדרות של הטלפון, לאפס את מזהה הפרסום ולשנות את כתובת המייל המקושרת לחשבון Snapchat, או להפסיק את השימוש ב- Snapchat עד שאפשרות ה-opt-out תהפוך לזמינה.

העובדה כי Snapchat מאמצת מודעות מטורגטות מבוססות נתונים לא הפתיעה את רוב האנשים (לפחות לא את מי ששם לב לשינויים במדיניות של Snapchat, כפי שפורסמו מוקדם יותר השנה). Snapchat פרסמה בתחילה כי עמדתה הרשמית היא שמודעות ממוקדות-נתונים הינן "מודעות מפחידות", אבל, זה היה לפני שהכסף התחיל להוות גורם כבד משקל בשיקוליה. ככל שמודעה ממוקדת יותר, במיוחד אם היא ממוקדת על בסיס נתונים מוצקים כמו כתובת המייל של מישהו, מפרסמים מוכנים לשלם עבור פרסומה סכום גדול יותר.

סביר להניח כי Snapchat תציג את אפשרויות מיקוד המודעות שלה כ"לא מפחידות" כי הן אינן (או לפחות לא ברגע זה) כוללות את סוג המיקוד העוקב אחר הפעילות שהמשתמשים מבצעים מחוץ Snapchat ומפרסם להם מודעות Snapchat מבוססות על אותה פעילות. אבל זה איננו אומר שמפרסמים לא יוכלו לבצע סוג זה של מיקוד מחדש על Snapchat בזכות האפשרויות החדשות.
לדוגמה, אם מישהו מבקר באתר של משווק, תוך כדי שימוש באותה כתובת דוא"ל המשמשת לחשבון Snapchat שלו, המשווק יכול לזהות מוצרים שהאדם בחן אבל לא קנה, להוסיף את כתובת המייל שלו לרשימת משתמשים שבדקו את אותם מוצרים, ולאחר מכן לרכוש מודעות ב-Snapchat ולהעלות מודעות על מוצרים ספציפיים אלה, המטורגטות על פי כתובות המייל של המשתמשים.
זוהי איננה הדרך הקלה לרימרקטינג ולריטרגטינג (יחסית, למשל, לשתילת פיקסל), אבל זהו עדיין ריטרגטינג וזה, כמובן, לא היה אפשרי לביצוע ב-Snapchat לפני שאפשרויות המיקוד החדשות נכנסו לתמונה.


רוצים לדעת עוד על שיווק מטורגט ב-Snapchat?? קראו עוד על הנושא:

http://marketingland.com/snapchat-adopts-facebook-style-ad-targeting-like-email-mobile-device-matching-191207

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email